Tarçınlı Kurabiye

Yıllardır Lezzet Dergisi alırım, beni çok az yarı yolda bırakmıştır. Tarifleri gerçekten garantili ve bizim damak tadımıza uygun. Yeni yeni yemek pişirmeye başladığım günlerden bugünlere bana çok çok faydası oldu derginin. Her ne kadar artık benim için bir parça kendini tekrarlıyor olsa da, mutfağımda bir çekmece dolusu tarif kitapçığı biriktirdim ve hepsini pişirerek buraya yazmaya niyetim var.

Şeker krizine girip de aman aman abartmayayım diyorsanız, tarçın çok iyi bir seçenek olabilir. Tabii ideali bir bardak süte serperek tatlı ihtiyacına son vermek ama, kurabiye, kek, vs. olmasa hayatın tadı kalmaz galiba :)

Tarçınlı Kurabiye Tarifi:

- 2 yumurta sarısı
- 150 gr yumuşatılmış margarin (veya tereyağ/sıvı yağ)
- 2.5 su bardağı un
- Yarım su bardağı pudra şekeri
- 1 paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- Yarım paket kabartma tozu

Gelelim şimdi tarçınlı kurabiye nasıl yapılır sorusuna. Yumurta sarıları, pudra şekeri ve yağ, krema oluncaya kadar çırpılıyor. Kalan malzemeleri de ekleyip yoğuruluyor. Küçük parçalar halinde yuvarlanarak 190 derece fırında pişiriliyor. Üzerinin beyaz kalması gerekiyor, dolayısıyla fazla pişirmeye gerek yok. Fırından çıkar çıkmaz üzerine 2 yemek kaşığı pudra şekeri ve 1 tatlı kaşığı tarçın serpin. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder