Çikolatalı Çatlak Kurabiye

Yine bir Lezzet Dergisi tarifi ile karşınızdayım :) Bu tariflere ulaşıncaya kadar kurabiye yapmayı zor bir iş zannediyordum ama kek yapmaktan daha kolaymış doğrusu. Çikolata severler için ideal bir kurabiye olduğunu düşünüyorum çatlak kurabiyenin. Derginin resminde kurabiyeler minik top şeklindeydi, bende solda görüldüğü üzere tepsiye yayıldılar, ama zararı yok, yine de yendi ve bitti :)



Çikolatalı Kurabiye Tarifi:
- 220 gr. bitter çikolata
- 150 gr. un
- 60 gr. kakao
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tutam tuz
- 113 gr. yumuşatılmış tereyağı
- 265 gr. esmer şeker
- 2 yumurta
- 1 paket vanilya
- 75 ml süt
- Üzeri için pudra şekeri
Çikolatayı küçük parçalara ayırarak benmari usulü eritin. Kakao, un kabartma tozu ve tuzu harmanlayın. Açıkçası ben bu harmanlama işini oldum olası sevmem ve yapmam, yapmanın çok bir farkını görmedim ama tercih size kalmış tabii. Tereyağı ve esmer şekeri krema gibi olana kadar çırpın, yumurta ve vanilyayı ve sonra da çikolatayı ekleyin. Üstüne un karşımı ve süt ekleyerek yoğurmaya başlayın. Hamuru buzdolabında 2 saat bekletmek gerekiyor, böylece daha derli toplu oluyor. Küçük parçalarla tepsiye yerleştirdiktan sonra 30 dakika daha dolapta bekletin ve sonra 15 dakika pişirin.  Bu arada fırın önceden ısıtılmış ve 180 derece olacak. Bon Appetit!  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder