Vişneli Pasta

Eldeki malzemeleri atmadan değerlendirme işine bayılıyorum. Bir Derya Baykal çılgınlığında bayılmıyorum tabii, şu tüketim çılgınlığı yaşayan günümüzde bir seyleri çöpe düşünmeden atmak yerine kullanmaya çalışmak hoşuma gidiyor. Önceki tarihlerde vişne likörü tarifi vermiştim. Likörü yapıp süzdükten sonra elinizde harika likörlü vişneler kalıyor, üstelik bu vişneler buzlukta formlarını kaybetmeden saklanabiliyor. Sonra süsleme, marmelat vs. için çok güzel kullanılabiliyor.


Solda gördüğünüz pasta bu şekilde yapıldı. Keki ve kreması Alman pastası tarifinden uygulandı. Keki ikiye kestikten sonra önce çekirdeği çıkarılmış ve robottan geçirilmiş vişneler marmelat gibi alttaki keke sürüldü ve üzerine kreması eklendi. Üzeri de tarçın ve vişnelerle süslendi ve doğal bir görünüm aldı. Bu aralar herkesi saran şeker hamuru ile süslü pastaları sevmiyorum. Tamam güzel görünüyorlar ama iş pastacılıktan ve tattan çıkıp sadece görüntüde odaklanmış oluyor. Üstelik çok sağlıklı da değil. Tam günümüz dünyasını yansıtıyor aslında; dışı cilalı içi boş ürünler!

KEK

- 2 yumurta
- 1 çay bardağı toz şeker
- 1 çay bardağı yoğurt
- 1/2 paket erimiş tereyağı veya sıvı yağ
- 3 çay bardağı un
- 1 paket kabartma tozu

KREMA

- 2 su bardağı süt
- 3 çorba kaşığı un
- 1 yumurta sarısı
- 1 çay bardağı şeker
- 2 paket vanilya

Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder