Antepfıstıklı Şiş Köfte

Değişik tatlar arıyorum, bulunca çok mutlu oluyorum, hemen yapıp evdekilere şölen yaşatmak istiyorum, genelde de başarılı oluyor sonuç. Antepfıstığı ve etin birbirlerine bu denli yakışacaklarını söyleseler pek inanmazdım. Yaşayıp bizzat gördüm ki, ete bir asalet yemeğe de kalite katıyor antepfıstığı. Aradığım değişik ve sağlıklı lezzeti de sunuyor bu tarif, e daha durup anlatmaya gerek yok, bir an önce pişirmeye başlamanız gerekiyor :) Özellikle misafirler için ideal olduğunu düşünüyorum.

Antepfıstıklı Köfte Malzemeleri:

- 400 gr kıyma
- 1 orta boy kıyılmış soğan
- 15 gr tereyağı
- 1/2 limon suyu
- 2 diş kıyılmış sarımsak
- 2 yemek kaşığı iri kıyılmış antepfıstığı
- 3 çay kaşığı kimyon
- 1 yumurta
- 100 ml krema
- 1/2 demet kıyılmış nane
- Tuz, karabiber
- Kızartmak için tereyağı

Antepfıstıklı Köfte Yapılışı:

Soğanı kısık ateşte ve tereyağında pembeleşinceye kadar kavurun. Sonra içine kıyma, limon suyu, sarımsak, fıstık ve kimyonu ekleyip karıştırın. Yumurta ve kremayı da karışıma ilave edin. Nane, tuz ve karabiberi ekleyerek yoğurun. Oval biçimli uzun köfteler hazırlayıp fırın tepsisine dizin. 200 derece fırında 10 dakika pişirin. Köfteleri çöp şişe geçirdşkten sonra tereyağında kızartın. Köfteleriniz sunuma ve yenmeye hazır. Bon apettit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder