Fındıklı ve Kaşarlı Top Köfte

Bizim evde aynı yemek üst üste iki kez yenmiyor. Her öğün yeni bir yemek yiyoruz taze taze. Durum böyle olunca araştırma yapmak, yeni tarifler denemek zorunlu oluyor.

E bir de 1 yaşını aşıp bizimle yemek yemeye iyiden iyiye başlayan Deniz'in yiyebileceği yemekler bulmak gerekiyor ki, elimde ne kadar tarif varsa teker teker denemeye başlamama yol açtı :)

Kaşar peynirli köfte tamam da içine fındık katmak enteresan bir düşünce. Sonuçtan şüphe duymuştum ama fındık tadı pek de sırıtmadı ve kaşar, kıyma ve fındık başarılı bir üçlü oluşturdu. Bu köfte de benim için hem yeni, hem de zevkle yenilebilir olması açısından işlevini yerine getirmiş tatminkar bir tarif oldu. Geriye kalan, tabii ki sizlerle paylaşmak!
Malzemeler:

- 500 gr dana kıyma
- 3 dilim bayat ekmek
- 3 soğan
- 100 gr kaşar peyniri
- 3 dal maydonoz
- Yarım su bardağı ince çekilmiş fındık
- Tuz, karabiber, kimyon
- Kızartmak için zeytinyağı (gönlünüze göre başka yağ da olabilir, ben mutfakta illa ki zeytinyağı veya tereyağından başka yağ kullanmayanlardanım).

Önce soğanlar rendelenmeli.Bayat ekmekler de robotta ufalanarak soğana eklenecek. İnce kıyılmış maydonoz, rendelenmiş kaşar peyniri, fındık, baharatlar ve kıyma da eklenerek yoğurulacak. Köftelerin klasik bir şekilde ceviz büyüklüğünde olması gerekiyor :)

Sonrasında ister kızartın, ister fırında pişirin. Ben fırında pişirdim, hem kızartma olmamış hem de aynı lezzeti korumuş oldu. Tavsiye edilir. Bon appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder