Tam Bugday Ev Ekmegi

Cornell'de master yaparken, bir kitapçıda dünya ekmekleri kitabı bulmuş almış, üşenmemiş Türkiye'ye getirmiştim. Ha şimdi ha sonra derken, tam 6 sene sonra içinden bir ekmek yaptım! Ben hep hamur veya ekmek yapamam zannederdim ama çok güzel oldu ve beni daha fazlası için motive etti. Bu arada ekmek İngiliz ekmeği diye geçiyor ama bildiğin tam buğday ekmeği :)

Tam Buğday Ekmek Evde Nasıl Yapılır?

- 12 küçük su bardağı tam buğday unu
- 1 çorba kaşığı tuz
- 6 küçük su bardağı ılık su
- 1 çorba kaşığı kuru maya
- 1 çorba kaşığı esmer şeker

Öncelikle kuru mayayı 2/3 bardak suya karıştırıyoruz. Birkaç dakika sonra esmer şekeri de ekleyerek 10 dakika bekletiyoruz. Unu bir kaba alarak ortasını açıyoruz ve su, maya, şeker karışımını buraya döküyoruz. Kalan su ve tuzu da ekleyerek hamur yapıyoruz. Bu hamuru güzelce sarıp sarmalayarak 1 saat kadar bekletiyoruz. 1 saat sonunda kabarmış ve yumuşamış bir hale gelmiş olması gerekiyor.

Resimden gördüğünüz şekilde iki adet ekmek elde ediliyor. Önceden ısıtılmış ve 200 dereceye ayarlı fırında yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz. Ve harika ev ekmeğimiz hazır! Bon appetit!

Kaynak: Bread (Christine Ingram and Jennie Shapter)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder