Portakal/Mandalina/Limon Likörü

Eveettt, yazın vişne kışın portakal likörü olmazsa olmaz! Bu kışın tüm yoğunluğuna ve zamansızlığa rağmen bu likörü yapmadan duramadım. İyi ki de yapmışım diyorum şimdi. Benim gibi Türk kahvesi sever bir kişilikseniz, her gün bir fincan mutlaka içerim diyorsanız, yanına bir de likör ekleyin derim. O zaman keyif tavana vurabiliyor.

Portakalın ve mandalinanın en güzel olduğu zamanda, yani kışın zirvede olduğu günlerde bu likörü yapmakta fayda var. Böylece tatlar daha gerçeğe yakın oluyor. Malzemeler şöyle:

- 2 sıkmalık portakal
- 2 mandalina
- 1 limon
- 2 su bardağı şeker (bunu kendi damak tadınıza göre artırıp azaltabilirsiniz. Daha şekerli olunca daha meyve suyu gibi oluyor. Şekeri az olunca alkol tadı daha çok ortaya çıkıyor. Tamamen size kalmış).
- 1/2 lt votka

Meyvelerin kabuklarını beyazları soyulmayacak şekilde ince olarak soyun ve 8 parçaya ayırın. Dilimleri bir kavanoza yerleştirin. Üzerine konyak ekleyin. Görüntüsü yandaki gibi oluyor. Bu şekilde ve serince bir yerde 15 gün bekletin. 15 gün sonra meyveleri sıkarak kavanozdan çıkarın.

Koyduğunuz şekerle aynı miktarda su ekleyerek kaynatın. Sonuçta orta yoğunlukta bir şurup olması gerekiyor. Soğuyunca süzdüğünüz meyvelere bu şurubu ekleyin. İşte likörünüz hazır!

Daha da güzel bir tat almak için buzdolabında birkaç hafta bekletmeyi tavsiye ederim. Tatlar iyice yerine oturuyor böylece ve daha iyi bir likör elde ediyorsunuz.

Bu arada votka yerine konyak da konulabilir. Ama siz siz olun bence öyle metil alkolle falan yapmayın likörünüzü. Ne olur ne olmaz, risk almaya hiç gerek yok. Ucuza kaçacağım derken alkol zehirlenmesi yaşanabilir.

Son olarak, bu likörler uzun süre dayanabiliyor, 6 ay-1 yıl boyunca içtiğimiz likörler oldu. Gönül rahatlığıyla fazla miktar yapıp stoklayabilirsiniz. Bon appetit!

2 yorum:

  1. Rica etsem ben votkayla sevmiyorum likörü, alkol be kadar koymam lazım söyler misiniz lütfen

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, alkol müktarı maalesef veremem çünkü bilmiyorum. Tehlikeli olabileceğini duyduğum için hiç denemedim.

    YanıtlaSil