Şekersiz Hurmalı Kek


Lise arkadaşlarımın kurduğu, benim de dahil olduğum bir anneler grubumuz var. Zaman zaman birbirimize akıl danışıyoruz, deneyimlerimizi paylaşıyoruz, bazen de bebelerin yemek meselelerini yazışıyoruz.

Çocuklar büyümeye başladıkça tatlılara giriş yapmak elzem oldu. Çoğumuz 2-3 yaşına kadar çikolata vs yedirmedik, evde yaptığımız kısmen masum tatlılarla idare ettik. Bu konuda da her konuda olduğu gibi değişik görüşler mevcut.

Sadece bizim grubumuzda değil, diğer ailelerde de bu şekilde bu iş. Bir grup akışına bırakıp kısıtlama vs gibi uygulamalara ihtiyaç duymazken, bir grup da çok titizleniyor. Tabii ki kimsenin kimseye müdahale hakkı yok, ama hükümetin paketli gıdalar konusunda daha hassas davranmasını isterdim. Reklamlar o kadar çekici kılıyor ki zararlı olan her şeyi.

İşin yasal boyutları bir yana, şekersiz neler yapalım diye konuşurken pekmez, bal, dut kurusu ve hurma ile yapılan tatlılardan bahsettik bir ara. O diyaloğun tam üstüne ben de bu tarifi buldum, ve sonucundan çok çok memnun kaldık. Yumuşacık ve biraz da benim çok sevdiğim şekilde ıslak bir kek oldu. Çok uzun yazdım, kimseyi sıkmadan tarife geçme zamanı şimdi.
Hurmalı Kek Malzemeleri:

- 225 gr küçük doğranmış hurma
- 100 ml süt, 100 ml su
- 1 çay kaşığı karbonat
- 115 gr yumuşak tereyağı
- 2 mümkünse büyük yumurta
- 200 gr un
- 1 çay kaşığı kabartma tozu
- 1 çay kaşığı vanilya

Hurmalı Kek Nasıl Yapılır:

Hurma, su ve sütü suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin ve soğumasını bekleyerek çatalla ezin. Yumurtaları çırptıktan sonra sırayla hurma püresi, tereyağ, vanilya, un, karbonat ve kabartma tozunu ekleyin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 45-50 dakika pişirin.

4 yorum:

  1. Verilen miktarlar tam. Ben biraz daha tatlı olması için bir çay bardağı kuru üzüm, 5 yemek kaşığı hindistan cevizi ekledim. Muhteşem bir lezzet oldu. Tarifi veren arkadaşa sonsuz teşekkürler ve sevgiler 🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elinize sağlık, afiyet olsun :) Hindistan cevizi iyi fikir.

      Sil
  2. Un Ne kadar katılacak yani miktarını belirtmemişsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tarifte 200 gr un yazıyor. Yaparsanız eğer afiyet olsun.

      Sil