Kısır

Annelerimizin temel mutfağında, günlerinde ve haftasonu öğle yemeklerinde vazgeçilmez bir salatadır kısır. Bildiğim kadarıyla, erkekler pek hoşlanmaz, yemekten saymazlar hatta, ama kadınlar bayılır. Sağlıklıdır, neşeli bir yemektir, lezzetlidir, can sıkıntısı giderir ama mutlaka kalabalıkla yemek gerekir çünkü merasimi ve paylaşılmayı seven bir gıdadır. Herkesin kısır zevki, içine koydukları ve tarzı farklı olsa da, aşağıdaki tarif benim favorim. Şimdiye kadar kendi kısırımdan iyisini yemedim diyebilirim hatta, çünkü içinde sadece Malatya'ya özel erik ekşisi var. Erik ekşisi ne yazık ki kolay bulunmuyor ve fazlaca bilinmiyor ama muhteşem bir lezzet. herhangi bir Malatya Pazar'ında bulmanız mümkün ama hepsinde aynı kalitede olmuyor.

Kısır Tarifi:

- 2 bardak köftelik bulgur
- 2 bardak sıcak su
- 1 soğan
- 2 yemek kaşığı salça
- 3 yemek kaşığı biber salçası
- 1/2 bardak zeytinyağı
- 1 demet maydonoz
- 5-6 diş sarımsak
- 2 yemek kaşığı erik veya nar ekşisi (yoksa dilenen kadar limon da olabilir)
- Baharat (özellikle kimyon şahane tat veriyor)

Kısır nasıl yapılır peki diye düşünüyorsanız, pek zor bir yanı yok. Bulgurun üzerine salçaları koyarak sıcak suyu dökün ve yarım saat beklettikten sonra diğer malzemeleri de ekleyerek karıştırın. Sebzeleri ince ve küçük doğramak lezzeti artıracaktır. 

Not: Erik ekşisi ve nar ekşisi tat olarak çok da farklı sayılmaz, ama iyi erik ekşisi daha lezzetli oluyor. Erik ekşisi yoğun kıvamlı ve koyu bordo renginde olmalı, kül gibi veya yanık gibi kokanları almamanızı tavsiye ederim. Bon Appetit!

2 yorum:

  1. Tarifte iki kez maydanoz yazılmış . 150 gr olan başka malzeme mi acaba ? Bir de kuru soğanı çiğden mi koyuyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız düzelttim. Başka bir malzeme yok. Ben bazen dereotu vs yeşillik de koyuyorum isteğe göre. Evde yieceksek soğanı çiğ koyuyorum, misafire bazen kavurarak da koyduğum oluyor, o zaman sarımsak da ekliyorum baya güzel oluyor.

      Sil