Çilekli Cheesecake

Cheesecake ile tanıştığım günden beri pek severim kendisini, peynirli tatlılardan pek hoşlanmamama rağmen. Görüntüsü güzeldir, ağızda hafif bir tat karmaşası bırakır, sevilesi bir tatlıdır.

Bu kadar seviyorsun yaptın mı derseniz, hep aklımın bir köşesindeydi ama yapar mıyım yapamaz mıyım diyerek pek yanaşmadım şimdiye kadar. Geçen hafta denedim, yapılması mümkünmüş :), hem de hiç fena olmuyor.

İnsanlar genelde evde yaptıklarında tabanını bisküviden yapıyorlar ama ona da gerek yok. Gayet pratik bir şekilde tabanı da kendiniz yapabilirsiniz.

Taban için:
- 100 gr. tereyağı
- 1 yumurta
- 83 gr. un
- 1 tatlı kaşığı toz şeker
- 55 gr. toz badem

Dolgusu içim:
- 500 gr. labne peynir
- 1 su bardağı toz şeker
- 2 yemek kaşığı buğday nişastası
- 3 yumurta
- 1 çay bardağı krema

Çilekli Cheesecake Sosu için:
- Ben kendi yaptığım marmelatı kullandım. 500 gr çilekle 2 kırmızı elmayı kaynattıktan sonra pürüzsüz hale getirdim. Böylece şekersiz bir marmelat elde etmiş oldum. Ama daha tatlı bir sos isterseniz 200 gr çilek ve 1 çay bardağı pudra şekeri kullanabilirsiniz.

Öncelikle tereyağı ve yumurta krema gibi oluncaya kadar çırpılıyor. Sonra un, şeker ve badem eklenerek 1 dakika daha çırpılıyor. 22 cm. kalıba bastırılarak, üzeri kızarana kadar 200 derece fırında pişiriliyor. Bu arada dolgu için labne peyniri ve şekeri çırpıyorsunuz. Nişasta, krema ve yumurtaları ekliyorsunuz. Pişmiş ve biraz soğumuş tabanın üzerine dökerek 170 derece fırında 1 saat kadar pişiriyorsunuz. Fırından çıkıp soğuduktan sonra buzdolabında mümkünse 1 gece bekletin. Son olarak da üzerine sos ekleniyor ve yemeye hazır hale geliyor. Bon appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder