Baharatlı ve Üzümlü Ekmek

Evde ekmek yapmayı geç başarabilmiş bir insanım. Hamur hep beni aşan bir konu gibi gelmiştir bana, bulaşılmaması gereken bir alan gibi. Bunda annelerimizin kesinlikle ölçü (gram, kap vs) kullanmaya yanaşmaması ve hep aldığı kadar un, aldığı kadar su, göz kararı maya şeklinde açıklamalarla olayı daha fantastik hale getirmelerinin de etkisi büyük :)

Doğru tarifler bulup biraz sabırla deneyince oluyor, pes etmemekte fayda var.

Tatlı ekmeklerle aram çok iyi olmasa da, her tür değişik tarifi en az bir kez denemeye çok hevesli olduğum için, buyrun size güzel bir üzümlü ekmek tarifi.

Üzümlü Ekmek Malzemeleri:

- 500 gr un
- 15 gr kuru maya
- 40 gr tereyağı
- Yarım çay kaşığı tuz
- 1 yumurta
- 75 ml süt
- 75 gr esmer şeker
- Yarım çorba kaşığı pekmez
- Yarım çay kaşığı toz karanfil ve tarçın, varsa muskat

Okuduğum tüm tarifler unu ayrı yerde eleyin, mayayı ılık suda bekletin, şunu ayrı bunu ayrı yapıp birleştirin şeklinde direktifler veriyor. Şimdiye kadar hiç bu şekilde yapmadım, tembellik ederek çoğunlukla tüm malzemeleri karıştırıp bir saat kadar, iyice kabarana kadar dinlendirdim. Bana kalırsa fark olmuyor, karar size kalmış. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 dakika kadar pişirin. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder