Zeytinyağlı Kuru Biber Dolması

 Taze biber, domates ve patlıcan dolmasını hiç sevmem, çocukluğumdan beri sevemedim. Ama kuru biber ve patlıcan dolması başka. Daha sofistike, daha lezzetli, pek çok yemeğe tercih ederim. Kuru biber ve patlıcanı nemli bir şehirde yaşadığım için kendim yapamıyorum. Hazırları da nasıl kurutuluyor, hijyenik mi, sağlıklı mı emin değilim. Pek zannetmiyorum. Yılda bir yemekten zarar gelmez diye düşünüp kendimi teselli ediyorum.

Dolmanın içini hazırlarken biberleri yıkayıp yaklaşık 10 dakika haşlamak gerekiyor. Yoksa sert kalıyorlar.

Kuru Biber Dolması Malzemeleri:

- 1 paket kuru biber (yaklaşık 45 adet çıkıyor)
- 1.5 su bardağı pirinç
- 1 çorba kaşığı domates salçası
- 1 tatlı kaşığı biber salçası
- 2 büyük kuru soğan
- 1/2 demet dereotu

- 1/2 demet taze nane
- 4 çorba kaşığı zeytinyağı
- İsteğe göre 1 çay kaşığı tarçın, kimyon, pul biber
- Tuz
- Pişerken 2 yemek kaşığı nar ekşisi
- 1/2 su bardağı su

Zeytinyağlı Kuru Biber Dolması Tarifi:

Soğanlar ince kıyılarak zeytinyağında pembeleşene kadar kavrulur. Pirinç eklenerek birkaç dakika daha kavrulur. Su eklenerek pişirilir. Kıyılmış nane, dereotu, salçalar ve diğer malzemeler eklenerek iç hazırlanır. Haşlanmış biberlere doldurularak tencereye dizilir. Çok doldurmamakta fayda var, pişerken taşabiliyor. Düdüklü tencerede yaklaşık 25 dakika, normal tencerede yaklaşık 50 dakika pişirilir. Soğuk yenmesini tavsiye ederim. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder