Portakallı Kurabiye

Genel itibariyle içinde limon veya portakal olan kek ve kurabiyeleri sevmem. Verdikleri tat yapay bir aroma gibi olur. Hem de tatlının içinde ekşi tat pek sevimli gelmez bana. Ama blog için elimdeki tüm tarifleri denemeye kararlı olduğumdan :) portakallı kurabiyeyi yapmak da elzem oldu.

Sonuç beklediğimden çok daha iyi oldu. Hatta annem bunları anneannemin eskiden yaptığı kurabiyelere benzetti ve tarifini istedi :) Ama ben sıcakken çok yedim, siz siz olun soğuyunca yiyin, daha lezzetli oluyor.
Portakallı kurabiye yapılışı:

- 150 gr. tereyağı
- 100 gr. fındık yağı
- 2 portakal
- 1 yumurta
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1.5 su bardağı toz şeker
- 3.5 su bardağı un

Fırını 180 derecede ısıtmaya başlayın. Bir kaba önce portakalları rendeleyin. Kabuklarını rendelemiyorum çünkü meyveleri taze tutmak için mumlama vs. gibi işlemler yaptıkları için sağlıklı bulmuyorum, hem de ne yazık ki artık bu maddelerden dolayı kabuklar acı bir tat veriyor. Küp doğranmış tereyağı, fındık yağı, şeker ve yumurta akını da ekleyerek yoğurun. Vanilya ve kabartma tozunu da ekleyerek bir kez daha yoğurun. Unu da ekledikten sonra oldukça yumuşak bir hamur çıkıyor ortaya. Ceviz büyüklüğünde parçaları yuvarlayın ve üzerlerine yumurta sarısı sürün. Üzerleri kızarıncaya kadar pişirmek yeterli oluyor. Bon appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder