Muhallebi

Bu tarif annemden. O nereden aldı bilmiyorum, ben vakti zamanında onun tarif defterinden alıp yazmıştım. Annesinin tarif defteri olmayan var mı acaba aramızda? Her misafir öncesinde acaba ne yapsam diye açıp bakmayan? Yoksa da nadirdir diye düşünüyorum.

Ben sütlaç severlerden değilim. İlla geleneksel bir sütlü tatlı yenilecekse muhallebi derim. E bir de insanın 1,5 yaşında bir çocuğu olup da yavaş yavaş tatlı yedirmeye başlamışsa muhallebi yapmak kaçınılmaz oluyor.


Peki muhallebi nasıl yapılır?

- 1 kg. süt
- 5 çorba kaşığı silme toz şeker (bu şekilde az tatlı oluyor, isterseniz daha çok koyabilirsiniz)
- 1/2 su bardağı pirinç unu
- 2 yumurta sarısı
- 1 su bardağı su

Süt ve şekeri birlikte kaynatıyorsunuz. Su ile de pirinç ununu iyice ezin. Pirinç unu ve suya iki yumurta sarısını ekleyin. Bu karışımı da azar azar kaynayan süte ekleyin. Koyu bir kıvam alıncaya kadar karıştırarak kaynatın. Bana sorarsanız çok aşırı koyu da olmasın ocaktan aldığınızda, nasıl olsa buzdolabında bekleyince biraz daha koyulaşıyor. İşte bu kadar basit bir süreç sonunda muhallebiniz hazır. Bon appetit!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder