Kahveli Kurabiye

Türk kahvesine bayılırım. Son 16-17 yıldır her gün en az bir tane icerim. Eskiden cezvede kendim yapar icerdim, simdi makinalar çıktı mertlik bozuldu, günde 2-3 tane ictigim oluyor. Faydası zararı tartışılır, ama tadını tartışmaya çok gerek yok sanırım. Aynı fast food gibi, Amerikan özentisi ile biz dönemler Nescafe içtiğim de oldu. Nescafe'nin aslında gerçek kahve değil de, aromalandırılmış bir nevi kahve oraleti olduğunu öğrendiğimde kendimden ve Nescafe satan ve içen herkesten soğuduğum bir dönem de oldu. Mis gibi Türk kahvesi dururken, içeriğini bilmeden her şeye hayran kaldığımız için ve bu kadar kolay kandırıldığımız için kızdım kendimize. Starbucks vs. kahvelerini hala sevmem, ama evde kendim yapıyorum bazen French press kahve, işte o fena olmuyor. Çaydan ziyade kahveyi daha çok seven biri olarak da kahveli kurabiye denememek ayıp olurdu. Lezzet Dergisi'nin bir tarifini kullandım ve yine beni yanıltmadı. Denemenizi tavsiye ederim. 
Kahveli Kurabiye Malzemeleri: 

-125 gr tereyağı
-1 çay bardağı pudra şekeri
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-1 yemek kaşığı granül kahve
-1 paket vanilya
-Yaklaşık 2.5 su bardağı un

Bütün malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur yapıyoruz. Küçük toplar yaparak aralıklarla yağlanmış tepsiye diziyoruz. 180 derece fırında pembeleşene kadar pişiriyoruz. Bon Appetit!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder