Kremalı Sebze Çorbası

Yemeklerimizde krema kullanmayı sevmiyorum. Ama yine de arada bir zararlı sayılabilecek bir şeyler yeme isteğime boyun eğemediğimde krema kullanıyorum. Kremalı sebze çorbasını evde hiç yapmamıştım. Deniz'e sebze yedirme çabalarım sonucunda yapmaya karar verdim. Sonuç bizim için çok güzel bir çorba oldu. Deniz içinse yüzünü buruşturup ağzından attığı bir yemek oldu ne yazık ki :)

Bu arada evde krema yapmayı bilenler varsa tarifleri bekliyorum!

Kremalı Sebze Çorbası Tarifi:

- 1 kabak
- 1 soğan
- 1 havuç
- 1 patates
- 1 çay bardağı bezelye (yazın taze olanlardan dondurmadıysanız İglo bahçe bezelyesi de güzel)
- 100 gr. brokoli
- 5 yemek kaşığı zeytinyağı
- 2 yemek kaşığı un
- 6 su bardağı sıcak su
- 200 ml krema
- Tuz, karabiber

Soğan, havuç, kabak ve patatesi küçük küpler halinde doğrayın. Mümkünse düdüklüde, değilse bir tencerede yumuşayıncaya kadar pişirin. Bezelye ve küçük doğranmış brokoliyi de ekleyerek yumuşayıncaya kadar pişirin. 1 bardak ılık suda unu ezin. Daha sonra kalan suya ekleyerek pürüzsüz hale getirin ve azar azar sebzelerin üzerine karıştırarak ekleyin. Tuz, karabiber ve kremayı da ekleyerek 4 dakika kadar kaynatın. Bon appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder