Balkabaklı Pasta

Balkabağı denince aklına ilk önce Cadılar Bayramı gelen asimile bir insan olmadan önce, çok çok yıllar önce, balkabağının sadece tatlısını biliyordum ve pek de sevmiyordum. 

Uzun yıllar balkabağı ile çok yüzeysel bir ilişki yaşadıktan sonra, önce kızım ek gıdaya geçerken yaptığım çorbalara koymaya başladım. Sonra mevsimli gıdadır, kıymetini bilmek gerek diyerek değişik kullanımlarını aramaya başladım. Çorbası, ekmeği, keki derken sıra yaşpastasına geldi. Eminim daha çok ama çok kullanım yeri var, ama şimdilik bizde bu var:


 Kabak Püresi Malzemeleri:

- 2 kg dilimlenmiş balkabağı
- 4 yemek kaşığı toz şeker (biz az şekerli sevdiğimiz için, isteğinize göre daha az veya çok olabilir)

Kek Malzemeleri: (Ben iki adet kek yaptım, daha yüksek katlı bir pasta istediğim için)

- 4 yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1.5 su bardağı un

Krema Malzemeleri:

- Yukarıdaki tarifle hazırlanan kabak püresi
- 1 paket kremşanti
- 1.5 çay bardağı süt
- 1/2 su bardağı ceviz
Kabakları tencereye dizerek üzerine şeker ve 1 bardak kadar su ilave ederek kısık ateşte pişirin. Piştikten sonra ezerek püre haline getirin.

Kek için malzemeleri karıştırarak içi yağlanmış kalıba dökün ve 180 derece fırında yaklaşık 30 dakika pişirin. Kek soğuduktan sonra istediğiniz kadar kata ayırın (resimdeki gibi üç veya iki, veya daha fazla).

Kabak püresinin yarısını ayırın. Krem şanti ve soğuk sütü çırpın ve kalan püreye ekleyin ve kek katlarının arasına yayın. Dilediğiniz büyüklükte ufalanmış cevizleri üzerlerine serpin.

Pastanın en üstüne ve çevresine kalan püreyi yaydıktan sonra istediğiniz şekilde süsleyerek servise hazırsınız. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder