Patatesli Ay Çöreği

 Patatesli böreği, poaçayı, gözlemeyi çok severim. Bugünlerde patates ve hamur işlerini bir arada yemek biraz oburluktan sayılıyor, birinde nişasta çok, diğeri un ve yağlı, iyice kilo yapıcı etkisi olduğu için birlikte, hamur işlerinin favori iç malzemesi değil sanırım patates. Bu tarif Lezzet Dergisi'nden, ve yine beni yanıltmadı, iyi bir sonuç verdi. Yalnız bana kalsa adına ay çöreği demezdim, bence ay çöreği bildiğimiz içi kalmış kekler ve üzümden yapılan tatlıdan başka bir şey değil. Bana kalsa ben bu böreğe Patatesli Nal Böreği derdim. 

Çörek ve börek arasındaki fark nedir?

Kesin olarak bilmemekle beraber, ufak bir araştırma sonucunda böreğin yufka ve benzeri malzemelerle yapıldığı, çöreğinse ekmek hamuruna benzer hamurlarla yapıldığını zannediyorum. Kesin bilgisi olanlardan yorum rica ediyorum.

Patetesli Ay Çöreği Malzemeleri:

-1 çay bardağı süt
-3.5 su bardağı un
-1 tatlı kaşığı tozşeker
-1 çay kaşığı tuz
-1 çay bardağı sıvı yağ
-1 çay bardağı yoğurt
-1 yumurta
-1 paket (10 gr) kuru maya
-2 haşlanmış patates
-1 kuru soğan
-Baharat
-Arzuya göre salça
-Üzeri için 1 yumurta sarısı

Sütü ılıtarak un, tozşeker, tuz, sıvıyağ, yoğurt, yumurta ve mayayı katın. Yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun ve üzerini öreterek 45 dakika dinlendirin. Hamuru açarak toplam 12 adet kadar üçgen kesin. Patatesli iç harç için soğanı kıyın ve patatesi rendeleyin, sıvı yağda kavurarak baharat ekleyin. Üçgen hamurun geniş kısmına patatesli harçtan koyun ve hamuru yuvarlayın. Sigara böreği gibi sarılmış hamura ay çöreği şekli verin. Hazırlanan çöreklerin üzerine yumurta sarısı sürün ve önceden ısıtılmış 170 derece fırında kızarana kadar pişirin. Zahmetli ama çok lezzetli oluyor. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder