Ispanaklı Kol Böreği

Evde börek açmak mutfak sanatlarının en Anadolulu üst mertebelerinden biri gibi gelir bana. Çok da övünülen bir mevzudur. Hamurla aramın düzelmesi maalesef birkaç sene sürmüştü. Hamurun dilinden anlamak, yumuşak veya çıtır sonuçlar elde etmek için baya pratik yapmam gerekti. Bu böreğin çoğunu ne yazık ki ben yiyip yağlarıma yağ eklemiş olsam da, kendimle gurur duydum, yapması düşündüğümden daha kısa sürdü ve oldukça da lezzetli oldu. 

Yufka Malzemeleri:

- 3,5 su bardağı un

- 1,5 su bardağı yoğurt veya süt

- 1 yumurta

- 1/2 çay bardağı sıvı yağ

- 2 çay kaşığı tuz

- 1/2 çay bardağı sirke

- Yufkaların üzerine sürmek için 1/2 su bardağı sıvıyağ ve süt karışımı

İç Harç Malzemeleri: 

- 2 adet soğan

- 1 kg ıspanak

- 3 yemek kaşığı sıvıyağ

Elde Ispanaklı Kol Böreği Nasıl Yapılır?:

Hamur malzemelerini karıştırın ve yarım saat kadar dinlendirin. Bu arada soğanları ince doğrayın, sıvıyağla pembeleştirin ve küçük doğranmış ıspanakları ekleyerek kavurun. Suyunu iyice çekince altını kapatın ve soğumasını bekleyin. 

Ben büyük bir yufka açmak yerine küçük uzun dikdörtgenler açarak yapmayı tercih ettim. Çünkü büyük ve düzgün bir yuvarlak yapamıyorum hala. Hem de bu börek türü için daha fazla iç, daha az yufka ile sonuçlandı, lezzeti daha iyi oldu. Yufkaları açtıktan sonra üzerlerine sıvıyağ ve süt karışımında gezdirdim. Üzerine iç harcı yaydım ve rulo haline getirdim. Sonra resimdeki gibi dolayarak devam ettim. Tüm tepsi dolunca üzerine çırpılmış yumurta sarısı ve zeytinyağı gezdirerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında iyice kızarana kadar pişirdim. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder