Mürdüm Erikli Turta

40lı yaşların ruhunu taşa çevirdiği insanlardan biri olabilirim. Bu, yaşam şartlarına bağlı olarak geriye de dönebilir bir durum olabilir. Dönmesi de muhteşem olabilir. Bunu yazma nedenim tarifi aldığım "Nursel'in Mutfağı"nı ilk izlediğim zamanda ne kadar saf ve her şeyden mutlu olan biri olduğumu hatırlamam oldu. Siz siz olun canlarım, kendinizi kibar bir şekilde ön planda tutun hayatta. Sizden daha ön planda olacak tek şey çocuğunuz olabilir tabii. Gerisi yanınızda veya arkanızda olduğunu bilmeli. 

Beynin gıdası felsefi zırvalardan, bedenin gıdalarına dönelim. Beni hiç ama hiç yanıltmayan bir hamur tarifi. Çok yaptım ve her seferinde çok beğenildi. Önemli nokta turta hamuru ve meyve oranını iyi ayarlamak. Bu olmazsa hamur ıslak kalıyor ve muhteşem bir turta yerine yenilemez bir tatlıya erişiyorsunuz. 

Bir de, aynı hamuru şeftali ile de kullandım. Sonuç yine şahane. Her türlü meyve ile olur.

Mürdüm Erikli Turta Malzemeleri: 

- 1 kg mürdüm eriği
- 1 çay bardağı toz şeker
- 1 çay bardağı pudra şekeri
- 1 yumurta
- 1 çay bardağı yoğurt
- 4 yemek kaşığı tereyağı (ben kızdırmadan hafifçe eriterek kullanıyorum)
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- Aldığı kadar un

Mürdüm Erikli Turta Nasıl Yapılır:

Önce mürdüm eriklerini ikiye bölün ve çekirdeklerini çıkarın. Tencereye koyarak üzerine toz şekeri ekleyin 30 dakika kadar dinlendirin. Orta ateşte erikler yumuşayıncaya pişirin. Suyu çok çıktıysa suyunu çekmesi için biraz daha pişirmek veya suyunu süzerek turta hamurunun üzerine yaymak mümkün. Az sulu bir reçel kıvamında olunca daha güzel sonuç veriyor. Turtanın üzerine yaymak için soğumasını bekleyin. 

Ayrı bir kapta pudra şekeri, yumurta, yoğurt, tereyağı, sıvıyağ ve vanilyayı karıştırın. Üzerine kabartma tozu ve azar azar un ekleyerek yoğurmaya devam edin. Yumuşak ama kendini tutan bir hamur olmalı. Yani tam anlamıyla kulak memesi kıvamında bir hamur olmalı. Fırın tepsinizin ebatı çok önemli değil, önemli olan alttaki hamurun ince bir şekilde yayılması. Yarım cm gibi düşünebilirsiniz. Fırın kabınıza hamuru yaydıktan sonra çok arttıysa buzluğa koyup bir sonrakinde kullanmak mümkün. Alt hamuru yaydıktan sonra kalan hamuru buzluğa koyun. Alt hamurun üzerine erikleri ekleyin. Sonra donmuş olan hamuru eriklerin üzerine rendeleyin. Bu kısım bence alttaki hamurdan daha az olmalı. Yani alttaki hamurun yarısından biraz fazla kullanmayı öneriyorum. Bu şekilde daha meyve ağırlıklı bir tatlı oluyor. Turta yapacağınız ve birlikte yiyeceğiniz, sizi düzgün seven yakınlarınız çok olsun :) Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder