Taze Yabanmersinli Kek

Instagram'da sonsuz sayıda nostaljik mutfak görüntüleri ve yemek tarifleri var. Bazıları diğerlerinden daha iyi içerik üretiyor. Eminim belinde kahverengi veya bej keten ölüğü ve elinde metal ayran karıştırıcısı ile tereyağı yapan kadınlardan görmüşsünüzdür. Gelelim şahane kekimize. İlkbaharın sonlarında doğru, hatta yaz ortasında yaban mersini fiyatları düşüyor. Ben Migros'ta reçellik olarak satılanlardan almıştım. Kilogramı 2023 yazında 69 TL civarı idi, yılın diğer zamanlarına göre oldukça iyi. Ama ortalamaya göre daha masraflı bir kek olduğunu da kabul ediyorum. Buzluğa koydum ve karşıma iyi bir tarif çıkmasını bekliyordum, çıktı :) Aşağıda paylaşıyorum. Bu kekin püf noktası piştiği gün yenmesi gerekiyor. Oldukça ıslak ve yoğun meyveli olduğu için hızlı bozuluyor. 

Taze Yaban Mersinli Kek Malzemeleri: 

- 113 gr tereyağı

- 113 gr hindistan cevizi yağı

- 275 gr toz şeker

- 3 yumurta

- 1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi

- 60 ml limon suyu

- 1 su bardağı süt

- 1 paket vanilya  

- 390 gr un

- 2 çay kaşığı kabartma tozu

- 2,5 su bardağı taze yaban mersini

Taze Yaban Mersinli Kek Nasıl Yapılır?

Kuru malzemeleri bir kapta, yaş malzemeleri bir kapta karıştırın. Yaş malzemelerde sıra biliyorsunuz yumurta, eritilmiş tereyağı ve süt şeklinde. Ayrı bir kapta yabanmersinlerini unlayın. Kuru ve yaş malzemeleri karıştırdıktan sonra yabanmersinlerini ekleyin, tahta bir kaşıkla nazikçe karıştırarak fırın kabına dökün. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 50 dakika pişirin. Çok yumuşak ve lezzetli bir kek sizleri bekliyor. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder