Üzüm Reçeli

Reçel bizim evde pek sevilmiyor. Yıllardır canım gerçek gül reçeli istiyor, reçellik gül yaprağı elime geçmediği için yapamadım ama aklımda. Üzüm reçeli görünce ilginç geldi ve denemek istedim. Ve sonunda da hepsini kendim yedim, kimse yemedi. Reçel sevenlere şiddetle tavsiye ediyorum, keyifli ve değişik bir kahvaltılık olabilir. 

Üzüm Reçeli Malzemeleri:

- 1 kg çekirdeksiz yeşil üzüm

- 250 gr toz şeker (üzüm zaten şekerli bir meyve olduğu için az koydum, dileyen daha çok koyabilir)

- Yarım limonun suyu

Üzüm Reçeli Tarifi:

Üzümleri yıkayarak saplarından ayırıyoruz. Yayvan bir tencereye alarak üzerine toz şeker döküyoruz. Yarım gün kadar bu şekilde bekletiyoruz, üzüm biraz daha sulanıyor. Daha sonra kısık ateşte pişirmeye başlıyoruz. Üzümler sularını bırakıyorsa hiç su eklememize gerek kalmıyor. 10 dakika kadar kaynadıktan sonra ocağın altını kapatarak yarım limonun suyunu ekleyin ve tahta kaşıkla karıştırıp dinlenmeye bırakın. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder