Evde Fındık Ezmesi

Efendim, fındık ezmesi sevmeyen herhalde yoktur, her evde de mutlaka bulunur diye düşüyorum. Şimdi vegan ve zararsız türevleri de çıktığı için sağlığına iyi bakanlarda dahi vardır diye varsayıyorum. Çocukluğumuzdan beri vücudumuzu ve cüzdanımızı sömüren şeker deposu fındık ezmelerinden artık bıktıysanız, bu tarif muhteşem bir alternatif yol. Çok ucuz değil, ama az yiyip öz yemek daha iyi değil mi? Tarifi yine bir instagram ünlüsünden aldım, (@ariferdogann) Sonuçtan aşırı umutlu değildim ama oldukça başarılı oldu. Hem o alıştığınız fındık ezmesi tadını alabiliyorsunuz, hem de alttan gerçek fındık tadı geliyor. Sağlıklı diye bu kadar methiye dizdim ama bunun içinde de hazır çikolata olduğunu unutmayalım :)

Fındık Ezmesi Malzemeleri: 

- 250 gr fındık

- 1 yemek kaşığı kakao

- 1,5 yemek kaşığı pudra şekeri

- 120 gr erimiş sütlü çikolata

- 60 gr erimiş bitter çikolata

1,5 yemek kaşığı fındık yağı

Fındık Ezmesi Tarifi: 

Fındıkları blender'da sıvı bir karışım olana kadar, molalar vererek çekin. Sonra diğer malzemeleri de ekleyerek karıştırın. 1 gün buzdolabında bekledikten sonra yemeye başyayabilirsiniz. Bon Appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder