Çikolata Dolgulu Kurabiye

Enfes bir Lezzet Dergisi tarifi daha! Ev yapımı Eti Tutku veya Biskrem tarzı bir kurabiye bu. Üstelik onlardan çok daha sağlıklı, temiz ve lezzetli. Yapması da oldukça kolay. Ancak aşağıdaki ölçülerden sadece 10 kadar kurabiye çıkıyor, çikolatanın dibine vurmak isteyenler miktarları iki veya üçe katlayabilir.

Çikolata Dolgulu Kurabiye Tarifi:

- 1/2 su bardağı tereyağı
- 1/4 su bardağı sıvı yağ (fındık yağı tercih sebebidir)
- Yarım su bardağı toz şeker
- 1/4 su bardağı esmer şeker
- 2 yumurtanın sarısı
- 1 tatlı kaşığı vanilya (ben 1 paket koydum)
- 1,5 su bardağı un
- Sürülebilir çikolata (Nutella kullandım, iyi sonuç veriyor. Piştiken sonra kurudu ve çok güzel bir hal aldı).

Yumuşatılmış tereyağı ve sıvı yağ krema halini alana kadar mikserle çırpılır. Toz şeker ve esmer şeker eklenerek karıştırılmaya devam edilir. Yumurta sarıları ve vanilya da eklenir ve orta hızda karıştırılmaya devam edilir. Un da eklenerek hamura kıvam verilir. Alüminyum folyoya sarılarak buzdolabında 1 saat bekletiliyor.  Neden illa ki alüminyum folyo dediklerini bilmiyorum, ben folyoya sarmayı sevmediğim için borcamda bekletiyorum, tercih sizin tabii ki. Bu arada fırın 190 dereceye ayarlanıyor. Hamur merdane ile açılıyor. Yuvarlak şekil elde etmek için kurabiye kalıbınız yoksa tombul çay bardakları aynı işe yarıyor. Yuvarlaklardan birine 1 dolu çay kaşığı çikolata koyarak diğerini üzerine koyuyor ve çatalla kenarlarına bastırıyorsunuz. 15 dakika piştikten sonra kurabiyeler yemeye hazır hale geliyor. Bon appetit! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder