Elmalı Tarçınlı Kek


Bazı kekler bana kolalı peçeteleri ve güllü dallı tabak takımlarını anımsatıyor. Menekşeli camın önündeki dantelli fiskos masasına konmuş iki porselen fincan çay ve sohbet eşliğinde yenen güzel görünümlü bir kek.


İşte elmalı tarçınlı kek de böyle bir görünümle beni kandırdı. Taze meyveli kekleri yapamayacağımı ve hamur olacağını düşünürdüm hep, Lezzet Dergisi yine yüzümü kara çıkarmadı ve ilk denemede muhteşem kıvamlı bir kek elde ettim.

Yanına bir de vanilyalı dondurma eklenince beğeniler katlanıyor haberiniz olsun.

- 225 gr eritilmiş tereyağı (hepsi tereyağı olunca bize ağır geliyor, ben 100 gr'ını fındık yağı kullandım)
- 1 su bardağı yoğurt
- 2 yumurt
- 1.5 su bardağı toz şeker (1 bardak da yetiyor aslında)
- 1 paket kabartma tozu
- 3 su bardağı un
- 3 elma
- Tarçın ve istediğiniz kadar kuru üzüm
Yumurta ve toz şeker klasik olarak iyice çırpılıyor. Eritilmiş tereyağı ve yoğurt eklenerek çırpılmaya devam ediliyor. Un ve kabartma tozu da ekleniyor ve katı kıvamlı bir kek else ediliyor. Hamuru hazırlamadan once elmaların kabukları soyuluyor ve gerçekten ince dilimler kesiliyor. Bu dilimler kalıba dökülmüş kekin üzerine dikey olarak yerleştiriliyor. Üzerine bolca tarçın serpiliyor, pişerken çok güzel bir koku veriyor. Kuru üzümü katmak istiyorsanız, kalıba dökmeden önce kek hamuruna katabilirsiniz.

Kek 180 dereceye ayarlı fırında 45 dakika pişiriliyor. Sonra afiyetle yeniyor. Bon appetit!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder